Szpital laryngologiczny w Warszawie - ul. Broniewskiego

Przyjęcie do szpitala – krok po kroku

Konsultacja kwalifikująca

Pierwszym krokiem przed zabiegiem operacyjnym jest konsultacja z naszym lekarzem. Podczas wizyty, lekarz przeprowadza badanie i analizuje dostarczone wyniki badań diagnostycznych. W trakcie konsultacji jesteś informowany o metodach leczenia, a także o potencjalnym ryzyku związanym z leczeniem operacyjnym. Lekarz ostatecznie podejmuje decyzję o skierowaniu pacjenta na zabieg operacyjny.

Skierowanie na operację

W skierowaniu lekarz opisuje zakres zabiegu oraz wybraną procedurę leczenia. Skierowanie jest ważne przez 3 miesiące od daty jego wystawienia.

Spotkanie z Koordynatorem Opieki Szpitalnej

Po otrzymaniu skierowania na zabieg operacyjny zostaniesz zaproszony do pokoju Koordynatora Opieki Szpitalnej znajdującego się na 2 piętrze, obok recepcji. Spotkanie jest niezobowiązujące i ma na celu omówienie kosztów zabiegu oraz całego procesu związanego z przyjęciem na oddział. Koordynator prowadzi Cię przez cały czas leczenia. Pozostaje z Tobą w stałym kontakcie aż do momentu wypisu ze szpitala. Decyzję o realizacji zabiegu możesz podjąć podczas spotkania lub zastanowić się w domu i poinformować o decyzji swojego Koordynatora telefonicznie bądź mailowo.

Judyta Neścior

Menedżer Koordynatorów Opieki Szpitalnej
judyta.nescior@carolina.pl
tel: +48 22 355 83 33

 

Podpisanie umowy i umówienie terminu zabiegu

Jeżeli zdecydujesz się na zabieg, Koordynator Opieki Szpitalnej przygotuje umowę oraz wszystkie niezbędne dokumenty. Termin zabiegu dostosujemy do Twoich preferencji.

Płatność za zabieg

Płatność za zabieg przebiega według poniższego harmonogramu:

  • 10% zaliczki wpłacane jest 14 dni przed terminem – jeśli zabieg planowany jest z mniejszym wyprzedzeniem należy od razu opłacić całość;
  • 90% kwoty powinno być opłacone najpóźniej w dniu przyjęcia na oddział.

Ostateczne rozliczenie za zabieg następuje w ciągu 7 dni roboczych po zakończeniu hospitalizacji. Koszt może wzrosnąć maksymalnie o 30% (np. przez wydłużenie czasu hospitalizacji, zużycie materiałów medycznych, zwiększenie zakresu operacji) lub zmniejszyć się (krótszy czas hospitalizacji, zmniejszenie zakresu zabiegu). W sytuacji, kiedy dopłata do zabiegu przekracza 30% pierwotnie ustalonej wyceny, różnicę pokrywa szpital.

W skład przedstawionej wyceny zawarte są dodatkowo:

  • w przypadku operacji ortopedycznej i neurochirurgicznej:
    • wizyta rehabilitanta na oddziale po operacji (jeden raz dziennie, w zależności od stanu zdrowia pacjenta i decyzji lekarza prowadzącego),
    • sprzęt niezbędny do funkcjonowania po zabiegu, o którym decyduje lekarz prowadzący: kule, coldpacki, podstawowa orteza.
  • w przypadku operacji laryngologicznej: dwie bezpłatne konsultacje kontrolne po zabiegu.

Konsultacje przed zabiegiem

Przed zabiegiem operacyjnym konieczne jest wykonanie badań laboratoryjnych, a także przeprowadzenie konsultacji anestezjologicznej. W razie potrzeby zalecane są dodatkowo konsultacje specjalistyczne (o ich konieczności decydują operator i anestezjolog).

Na konsultację anestezjologiczną pacjent powinien zabrać:

  • listę przyjmowanych leków (nazwa, dawka, pora przyjmowania)
  • dokumentację medyczną, czyli karty informacyjne z pobytów w szpitalu, zaświadczenia lekarskie (w przypadku leczenia przewlekłego – zaświadczenie od lekarza prowadzącego o braku przeciwwskazań do zabiegu), inne posiadane wyniki badań

W trakcie konsultacji pacjent zostaje poproszony o wypełnienie ankiety anestezjologicznej. W jej wypełnianiu pomaga lekarz anestezjolog. Podczas wywiadu należy bezwzględnie zgłosić wszystkie choroby współistniejące, zaburzenia krzepnięcia krwi i epizody krwawień, problemy z intubacją czy podczas poprzednich znieczuleń. Informacje zebrane w wywiadzie umożliwiają anestezjologowi odpowiednie przygotowanie się do bezpiecznego przeprowadzenia znieczulenia.

Przygotowanie do zabiegu

Profilaktyka przeciwzakrzepowa

Jednym ze schorzeń mogących towarzyszyć zabiegowi operacyjnemu (ale również pojawiającym się u osób całkowicie zdrowych) jest żylna choroba zakrzepowo-zatorowa. U osób poddających się zabiegom planowym występuje rzadko, jednak w przypadku zabiegów ortopedycznych wymagane jest stosowanie profilaktyki zapobiegającej zakrzepicy żylnej przynajmniej przez 4 tygodnie. Jeśli pacjent stosuje leki przeciwzakrzepowe, powinien poinformować o tym swojego lekarza prowadzącego.

Więcej informacji o metodach profilaktyki oraz o podaniu leku przeciwzakrzepowego znajduje się w broszurze, którą pacjent otrzymuje w trakcie pobytu na oddziale szpitalnym.

Co należy zabrać do szpitala?

Lista niezbędnych rzeczy, które pacjent powinien zabrać ze sobą na oddział
  • dowód tożsamości (w przypadku osoby niepełnoletniej dokument powinien posiadać towarzyszący jej rodzic lub opiekun prawny)
  • wyniki badań wykonane przez pacjenta poza Szpitalami Carolina i Optimum (np. RTG, USG, RM, badania laboratoryjne, grupa krwi)
  • przyjmowane leki (w oryginalnych opakowaniach)
  • Dokumentacja medyczna związana z leczeniem szpitalnym w Szpitalach Carolina i Optimum jest w naszym systemie – pacjent nie musi mieć jej przy sobie.
Do szpitala należy dodatkowo zabrać:
  • przybory toaletowe i ręcznik
  • kapcie
  • dwie piżamy (luźne, niekrępujące ruchów)
  • ładowarkę do telefonu
  • umilacze czasu: książki, czytniki e-booków itp.
  • w przypadku dzieci – przekąskę dla dziecka, np. jogurt lub mus owocowy

Przyjęcie na oddział szpitalny 

Odbywa się w dniu zabiegu, w zależności od zaleceń lekarza prowadzącego. Powinieneś zgłosić się o wyznaczonej godzinie bezpośrednio na oddział lub do Koordynatora Opieki Szpitalnej. Osoba niepełnoletnia powinna zgłosić się do szpitala wraz z rodzicem lub opiekunem prawnym.

Pobyt na Oddziale Szpitalnym

Oddział szpitalny znajduje się na 2. piętrze w placówce przy ul. Broniewskiego 3. Pacjenci są hospitalizowani w pokojach dwuosobowych. Każdy pokój ma łazienkę z prysznicem i jest wyposażony w szafy zamykane na kluczyk, Wi-Fi i system przywoławczy. Aby umilić dziecku hospitalizację i zminimalizować dyskomfort wynikający z jego pobytu w szpitalu, wskazana jest obecność w placówce rodzica lub innej bliskiej osoby.

Kontakt z personelem szpitala

  • Kontakt z lekarzem – pacjent w trakcie pobytu ma możliwość rozmowy z lekarzem prowadzącym i wyjaśnienia wszystkich swoich wątpliwości.
  • Opieka pielęgniarki – w razie konieczności pomocy można przywołać pielęgniarkę za pomocą specjalnego przycisku, który znajduje się przy łóżku.

Wyżywienie

Podczas pobytu w szpitalu z noclegiem gwarantujemy pacjentom wyżywienie, jeśli nie ma przeciwwskazań lekarskich. Uwzględniamy wszelkie zalecenia
dotyczące diety pacjenta, a w miarę możliwości także jego preferencje żywieniowe wynikające z tradycji czy religii.

Odwiedziny

Oddział szpitalny jest otwarty dla Twoich bliskich w godzinach 8.00 – 22.00. Osoby odwiedzające proszone są o pozostawienie odzieży wierzchniej w miejscu wskazanym przez pracownika recepcji na 2. piętrze. Do dyspozycji pacjenta oraz osób odwiedzających są bezpłatny parking w szpitalu (miejsca ograniczone). Na sali z dzieckiem może przebywać jeden opiekun.

Wypis ze szpitala

Dokładamy wszelkich starań, aby pacjent mógł opuścić szpital tak szybko, jak to możliwe. Dokładny termin wypisu uzgadniany jest indywidualnie w porozumieniu z lekarzem prowadzącym. W uzasadnionych przypadkach pobyt może zostać przedłużony. Koszty wynikające z indywidualnego procesu leczenia, które nie były ujęte w umowie podpisywanej przed przyjściem na oddział, zostaną uwzględnione w rozliczeniu końcowym i przedstawione przez Koordynatora Opieki Szpitalnej w ciągu 7 dni roboczych od opuszczenia oddziału.

W trakcie wypisu otrzymasz:

  • „Kartę informacyjną leczenia szpitalnego” (Dokument zawiera najważniejsze dane dotyczące pobytu i leczenia operacyjnego, wskazania w zakresie dalszego leczenia, trybu życia i diety. Pacjent znajdzie w niej także m.in. terminy wizyt kontrolnych, zmian opatrunków oraz zalecane leki.)
  • daty wizyt kontrolnych
  • recepty
  • zalecenia lekarskie/pielęgniarskie (Pacjenci powinni zgłosić prośbę o wypisanie zwolnienia lekarskiego w trakcie pobytu na oddziale szpitalnym.)

Prawa Pacjenta

Dbamy o poszanowanie praw naszych Pacjentów. Prawa Pacjenta to spis zobowiązań personelu oraz administracji szpitala wobec Pacjenta.

Informacji o stanie zdrowia Pacjenta może udzielić jedynie lekarz. Informacje przekazywane są tylko Pacjentowi oraz osobom wskazanym przez Pacjenta. O stanie zdrowia dziecka informowani są jego rodzice/opiekunowie prawni.

Nie udzielamy telefonicznych oraz e-mailowych informacji o stanie zdrowia osób leczonych w Carolina Medical Center.

RZECZNIK PRAW PACJENTA – Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

Możliwości kontaktu: