Pacjenci ubezpieczeni

PACJENCI UBEZPIECZENI

Carolina Medical Center podpisała umowy o płatnościach bezpośrednich z wieloma ubezpieczycielami zagranicznymi.
Oznacza to, że Pacjenci posiadający ubezpieczenie w tych firmach są przyjmowani bezgotówkowo, a faktury wysyłane są przez nas do ubezpieczyciela i przez niego opłacane w zakresie, który został określony z Pacjentem w umowie ubezpieczenia.

Współpracujemy między innymi z firmami:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

Jeżeli Pacjent posiada polisę w firmie ubezpieczeniowej innej niż wyżej wymieniona również może rozliczać się bezgotówkowo w Carolina Medical Center. Warunkiem koniecznym do spełnienia w takim przypadku jest przed wykonaniem usługi przesłanie przez daną firmę ubezpieczeniową gwarancji płatności.

WIZYTA W KLINICE – KROK PO KROKU

    1. Umówienie wizyty
      W celu umówienia się na wizytę lekarską należy zadzwonić do kliniki pod numer:
      22 355 82 00. Prosimy poinformować telefonistkę o posiadanym ubezpieczeniu.
    2. Konsultacja
      Przed udaniem się do gabinetu należy zarejestrować się w recepcji. Pacjent zostanie poproszony o podanie swoich danych osobowych oraz kontaktowych, ze szczególnym uwzględnieniem adresu e-mail, który w znacznym stopniu ułatwi kontakt między Pacjentem, a Carolina Medical Center. Specjalista ds. Obsługi Pacjenta poprosi o dowód ubezpieczenia, który jest zobowiązany skopiować. Pacjent otrzyma również dokumenty do podpisu: Oświadczenie o udostępnieniu dokumentacji medycznej oraz Oświadczenie ubezpieczonego. Podpisanie tych dokumentów jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia procedury rozliczeń bezgotówkowych. W przypadku odmowy złożenia podpisu na jednym z wcześniej wymienionych dokumentów, Pacjent będzie zobowiązany do pokrycia kosztów leczenia we własnym zakresie.
      Po spełnieniu wymogów formalnych Pacjent zostanie zaproszony do gabinetu na wizytę, a faktury za usługi zostaną wysłane bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.
    3. Badania diagnostyczne
      Jeżeli w czasie konsultacji lekarz uzna, że Pacjent powinien poddać się badaniom diagnostycznym, wystawi odpowiednie skierowanie i poprosi Pacjenta o przejście do Centrum Diagnostyki Obrazowej znajdujące się na parterze. Specjalista ds. Obsługi Pacjenta zaproponuje badanie w dogodnym terminie, nie pobierając płatności od Pacjenta.Faktury za usługi zostaną wysłane bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.
    1. Zabieg operacyjny – planowany
      Uwaga! Firmy ubezpieczeniowe pokrywają koszty zabiegów na podstawie wystawionej wcześniej promesy!
      Podczas konsultacji lekarz omówi stan zdrowia Pacjenta, poinformuje o metodach leczenia i ewentualnym ryzyku związanym z leczeniem. Jeśli Pacjent zdecyduje się na wykonanie operacji, lekarz wystawi skierowanie. W celu ustalenia szczegółów przyjęcia na oddział, zasad pobytu w szpitalu i ustalenia terminu operacji, Pacjent uda się do Koordynatora Opieki Szpitalnej, który poinformuje również jakie badania laboratoryjne i diagnostyczne wymagane są przed operacją oraz kiedy może umówić Pacjenta na konsultacje u internisty i anestezjologa. Na podstawie skierowania Analityk Finansowy przygotuje kosztorys, który zostanie wysłany do ubezpieczyciela z prośbą o gwarancję płatności. Po otrzymaniu gwarancji ustalone terminy zostaną potwierdzone, o czym Koordynator Opieki Szpitalnej poinformuje Pacjenta. Płatność za zabieg nie zostanie pobrana od Pacjenta, faktura zostanie wysłana bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.
    2. Zabieg operacyjny – CITO
      W przypadku, gdy zabieg operacyjny należy wykonać natychmiast (wypadek, nagły uraz), Pacjent posiadający ubezpieczenie w jednej z w/w firm zostanie przyjęty bezgotówkowo pod warunkiem, że podpisze Zobowiązanie do zapłaty. Dokument ten gwarantuje pokrycie kosztów leczenia przez Pacjenta tylko wtedy, gdy firma ubezpieczeniowa odmówi płatności. Faktura za zabieg operacyjny w pierwszej kolejności zostanie wysłana do firmy ubezpieczeniowej.
    3. Końcowe rozliczenie
      W niektórych przypadkach indywidualna umowa Pacjenta z ubezpieczycielem określa współpłatność (rachunki za leczenie są tylko w części pokrywane przez ubezpieczyciela) lub kwotę aktywującą ubezpieczenie (Pacjent musi sam ponieść określone w umowie koszty przed aktywacją ubezpieczenia), w związku z czym może zaistnieć konieczność pokrycia przez Pacjenta części zobowiązania za wykonane świadczenia medyczne. Klinika jest o tym informowana przez ubezpieczyciela w momencie otrzymania płatności za usługi. Specjalista ds. Współpracy z Firmami Ubezpieczeniowymi wysyła do Pacjenta prośbę o dopłacenie brakującej kwoty.
foto23

Kontakt

Jeżeli macie Państwo dodatkowe pytania zapraszamy do kontaktu:

Danuta Milanowska
e-mail: danuta.milanowska@carolina.pl
tel. 022 355 84 48

Lidia Borucka
e-mail: lidia.borucka@carolina.pl
tel. 022 355 83 18

 

NASI PARTNERZY