Pobyt w Klinice

POBYT W KLINICE

BLOK OPERACYJNY

Carolina Medical Center dysponuje jednym z najnowocześniejszych bloków operacyjnych w Europie. Cztery sale operacyjne wyposażone są w światowej klasy sprzęt, pozwalający na bezpieczne wykonywanie nawet najbardziej skomplikowanych zabiegów operacyjnych.

CMC_blok operacyjny

 

Bezpośrednio po zabiegu  Pacjent przewożony jest na salę pooperacyjną (tzw. POP), a następnie po wybudzeniu się do swojego pokoju na oddziale znajdującym się na IV piętrze.

ODDZIAŁ SZPITALNY

Pacjenci hospitalizowani są w pokojach jedno- lub dwuosobowych, bądź w pokoju VIP. Każdy pokój w Carolina Medical Center posiada łazienkę z prysznicem. Wszystkie pokoje wyposażone są w szafy zamykane na kluczyk, telewizor, bezpłatne bezprzewodowe łącze internetowe oraz system przywoławczy. Na życzenie Pacjenta dostępny jest również telefon stacjonarny.

pokoje

 

Wszystkie pokoje są codziennie dokładnie sprzątane. Jeśli zapomną Państwo zabrać do szpitala swoje kosmetyki, wystarczy zgłosić ten fakt pielęgniarce. Dostarczy ona najpotrzebniejsze przybory.

KONTAKT Z PERSONELEM

Kontakt z lekarzem

Obchody i konsultacje lekarskie odbywają się dwa razy dziennie (rano i wieczorem) oraz w razie potrzeby. Pacjent podczas obchodu ma możliwość wyjaśnienia wszystkich swoich wątpliwości. Może również w każdej chwili  skontaktować się z lekarzem dyżurującym.

Przywołanie pielęgniarki

W każdym pokoju znajduje się sygnalizator systemu przywoływania, za pomocą którego można wezwać pielęgniarkę.

ŻYWIENIE

Posiłki
Podczas pobytu w szpitalu gwarantujemy Pacjentom pełne wyżywienie. Uwzględniamy wszelkie zalecenia lekarskie dotyczące diety Pacjenta, a w miarę możliwości także jego preferencje żywieniowe wynikające z tradycji czy religii. Zapewniamy możliwość wyboru posiłków z menu*.

Godziny posiłków:
śniadanie – 8.00
obiad – 13.00
kolacja – 18.00

Osoby towarzyszące także mogą  skorzystać z wyżywienia w szpitalu. Posiłki można zamówić i opłacić podczas spotkania z Koordynatorem Opieki Szpitalnej lub w czasie pobytu w szpitalu.

Pacjenci przybywający na oddział po godz. 18.00 proszeni są o wcześniejsze poinformowanie Koordynatora o konieczności przygotowania dla nich kolacji.

* Pacjenci przyjęci do szpitala w ramach kontraktu z NFZ nie mają możliwości wyboru posiłku z menu.

Restauracja

Restauracja zlokalizowana jest na 1. piętrze. Otwarta jest zarówno dla Pacjentów, jak i osób towarzyszących.  Restauracyjne menu jest przygotowane zgodnie z zaleceniami lekarskimi.

Restauracja otwarta jest w godzinach 8.00-18.00 (pn. – pt.).

Na terenie Carolina Medical Center znajdują się także automaty z zimnymi i ciepłymi napojami oraz ze słodyczami.

ODWIEDZINY

Oddział szpitalny jest otwarty dla bliskich Pacjenta w godzinach 8.00 – 22.00. Osoby odwiedzające proszone są o pozostawienie odzieży wierzchniej w szatni zlokalizowanej na parterze budynku.

Do dyspozycji Pacjenta oraz osób odwiedzających jest bezpłatny parking.

POBYT Z DZIECKIEM W SZPITALU

Aby umilić dziecku hospitalizację i zminimalizować dyskomfort wynikający z pobytu dziecka w szpitalu wskazana jest obecność w szpitalu rodzica lub innej bliskiej osoby. Osoba towarzysząca może pozostać z dzieckiem w tym samym pokoju, wykupując leżankę lub łóżko. Istnieje także możliwość zamówienia posiłków.

BADANIA SATYSFAKCJI PACJENTA

W trosce o utrzymanie najwyższych standardów leczenia i obsługi w ostatnim dniu pobytu w klinice prosimy Pacjentów  o wypełnienie ankiety satysfakcji. Można w niej wskazać obszary działań naszej kliniki, które zdaniem Pacjenta wymagają poprawy lub też są w pełni satysfakcjonujące. Wszystkie ankiety  są przez nas wnikliwie analizowane. Na ich podstawie przeprowadzane są zmiany w funkcjonowaniu szpitala, dlatego każda wypełniona ankieta jest dla nas niezwykle ważnym źródłem informacji.

WYPIS ZE SZPITALA

Dokładamy wszelkich starań, aby Pacjent mógł opuścić szpital tak szybko, jak to jest możliwe. Dokładny termin wypisu uzgadniany jest indywidualnie w porozumieniu z lekarzem prowadzącym. W uzasadnionych przypadkach pobyt może zostać prze­dłużony.

Opuszczając szpital otrzymają Państwo „Kartę informacyjną leczenia szpitalnego”, zawierającą najważniejsze dane dotyczące terapii, wskazania w zakresie dalszego leczenia, trybu życia i diety. Znajdą w niej Państwo także m.in. terminy wizyt kontrolnych i zmian opatrunków oraz zalecane leki. Dodatkowo, Pacjenci mogą otrzymać np.: recepty, skierowania na badania laboratoryjne i diagnostyczne oraz skierowanie na rehabilitację

W celu otrzymania dokumentacji medycznej należy złożyć „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Składanie wniosków oraz odbiór dokumentów odbywa się w Recepcji na parterze. Dokumentację można odebrać w terminie 14 dni od złożenia wniosku. O możliwości odbioru dokumentów Pacjent zostanie poinformowany telefonicznie.

REHABILITACJA

Po operacji większość Pacjentów powinna odbyć rehabilitację, która przyspieszy powrót do sprawności. O terminie rozpoczęcia i intensywności zajęć z fizjoterapeutą decyduje lekarz prowadzący. Pierwsze spotkanie z fizjoterapeutą ma miejsce jeszcze podczas pobytu Pacjenta na oddziale szpitalnym. Na kolejne rehabilitacje należy umówić się dzwoniąc na infolinię pod numer 22 35 58 200 lub w Recepcji Rehabilitacyjnej na 1. piętrze, gdzie można zapoznać się z cenami zajęć.

rehabilitacja

 

W zajęciach z rehabilitacji można wziąć udział jedynie na podstawie skierowania.
Dowiedz się więcej o rehabilitacji.

PRAWA PACJENTA

Dbamy o poszanowanie praw naszych Pacjentów. Na www.carolina.pl oraz w każdym pokoju znajduje się Karta Praw i Obowiązków Pacjenta. Jest to spis zobowiązań personelu oraz administracji szpitala wobec Pacjenta.

Informacji o stanie zdrowia Pacjenta może udzielić jedynie lekarz. Informacje przekazywane są tylko Pacjentowi oraz osobom wskazanym przez Pacjenta. O stanie zdrowia dziecka informowani są jego rodzice/opiekunowie prawni.

Nie udzielamy telefonicznych oraz e-mailowych informacji o stanie zdrowia osób leczonych w Carolina Medical Center.

Pliki do pobrania:

NASI PARTNERZY