Szpital – Warszawa

SZPITAL ORTOPEDYCZNY CAROLINA MEDICAL CENTER W WARSZAWIE

Carolina Medical Center to szpital ortopedyczny specjalizujący się w leczeniu i profilaktyce urazów układu mięśniowo-szkieletowego. 20-letnie doświadczenie, dostęp do nowoczesnych technologii, komfortowe warunki leczenia i przede wszystkim pełne zaangażowanie wykwalifikowanego personelu pozwoliły nam wypracować najwyższe standardy wykonywanych usług.

PRZYJĘCIE DO SZPITALA – KROK PO KROKU

  1. Skierowanie na operację
    Aby przejść operację lub zabieg w Carolina Medical Center Pacjent musi mieć skierowanie od lekarza z Carolina Medical Center. W tym celu należy zapisać się na konsultację lekarską dzwoniąc pod numer infolinii 22 35 58 200. Skierowanie ważne jest przez 3 miesiące.
  2. Konsultacja u ortopedy
    Na konsultację Pacjent powinien przynieść wszystkie badania laboratoryjne i diagnostyczne. Podczas wizyty lekarz omówi stan zdrowia Pacjenta, poinformuje o metodach leczenia i ewentualnym ryzyku związanym z leczeniem. Jeśli Pacjent zdecyduje się na wykonanie zabiegu/operacji lekarz wystawi skierowanie.

_WPR0456małe-5273

 

 

 

 

 

 

 

      1. Spotkanie z Koordynatorem Opieki Szpitalnej
        Koordynator Opieki Szpitalnej wyjaśni warunki przyjęcia i pobytu w szpitalu oraz zasady płatności. Koordynator poinformuje Pacjenta, jakie badania laboratoryjne i diagnostyczne wymagane są przed operacją oraz kiedy może umówić się na konsultacje u internisty i anestezjologa.
        Koordynator przedstawi także Pacjentowi wstępny koszt operacji oraz dodatkowych usług, jak np. koszt wyżywienia i wypożyczenia łóżka w przypadku osób towarzyszących dziecku.

Na szacunkową wycenę składają się koszty:

    • zabiegu,
    • materiałów medycznych do zabiegu (Pacjent otrzymuje informacje o kwotach minimalnych i maksymalnych. Koszt jest orientacyjny i każdorazowo rozliczany jest po wykonaniu zabiegu),
    • znieczulenia,
    • pobytu w szpitalu (cena uzależniona jest od tego czy Pacjent będzie w pokoju 1-osobowym, 2-osobowym, czy VIP),
    • konsultacji anestezjologa i internisty (koszt zwracany jest Pacjentowi w przypadku kwalifikacji do zabiegu),
    • badań laboratoryjnych.
    1. Konsultacja u internisty CMC
      Celem konsultacji u internisty jest sprawdzenie czy nie ma przeciwwskazań do przeprowadzenia planowanej operacji.
    1. Konsultacja u anestezjologa CMC
      Anestezjolog przeprowadzi krótki wywiad, na podstawie którego wybierze odpowiedni rodzaj znieczulenia.
    2. Podpisanie umowy
      Po konsultacjach u internisty i anestezjologa oraz wykonaniu wszystkich niezbędnych badań Pacjent wraca do Koordynatora Opieki Szpitalnej, aby po zapoznaniu się z „Regulaminem oddziału szpitalnego” podpisać umowę oraz wszystkie niezbędne dokumenty, m.in. „Zalecenia dla Pacjenta dotyczące przygotowania się do operacji”. Płatność za operację należy uregulować do dnia przybycia na oddział szpitalny gotówką, kartą lub przelewem na konto CMC.
    3. Termin zabiegu
      Termin operacji zostanie ustalony podczas wizyty u Koordynatora Opieki Szpitalnej lub telefonicznie w późniejszym terminie.
    4. Przyjęcie na oddział szpitalny
      Standardowo przyjęcie na oddział szpitalny odbywa się w dniu poprzedzającym zaplanowany zabieg, po godz. 17.00 lub w innym terminie, według zaleceń lekarza prowadzącego. Pacjent zgłasza się do Koordynatora Opieki Szpitalnej, który upewnia się, że wszelkie formalności przed przyjęciem do szpitala zostały wykonane (konsultacje lekarskie, badania laboratoryjne i diagnostyczne, podpisanie umowy, uregulowanie płatności). Następnie Koordynator odprowadza Pacjenta na oddział szpitalny.
      Osoba niepełnoletnia powinna zgłosić się do szpitala wraz z rodzicem/opiekunem prawnym.

Do szpitala należy zabrać:

      • dowód tożsamości (w przypadku osoby niepełnoletniej dokument powinien posiadać towarzyszący jej rodzic/opiekun prawny),
      • wyniki badań wykonanych przez Pacjenta poza placówką Carolina Medical Center (np. RTG, USG, MRI, badania laboratoryjne),
      • leki, które zażywa Pacjent,
      • przybory toaletowe, ręcznik, kapcie, dwie piżamy (najlepiej luźne, niekrępujące ruchu),
      • strój sportowy na rehabilitację (krótkie, luźne spodenki, koszulka, w przypadku zabiegu na kończynie górnej – podkoszulek na ramiączkach lub rozpinany.

Paznokcie u rąk i nóg nie mogą być polakierowane, a w przypadku operacji górnych części ciała – tipsy i inne elementy zdobiące paznokcie należy usunąć przed zabiegiem.

KOORDYNATORZY OPIEKI SZPITALNEJ

Gabinety Koordynatorów Opieki Szpitalnej znajdują się na II piętrze Carolina Medical Center.

Manager ds. Opieki Szpitalnej

Agnieszka Marusik
Manager ds. Opieki Szpitalnej

e-mail: agnieszka.marusik@carolina.pl

tel: +48 22 355 83 43

CMC_kontur_poziom

Judyta Neścior
Koordynator Opieki Szpitalnej

email: judyta.nescior@carolina.pl

tel: +48 22 355 83 33

Koordynator Opieki Szpitalnej

Agata Grześkiewicz
Koordynator Opieki Szpitalnej

email: agata.grzeskiewicz@carolina.pl

tel: +48 22 355 83 33

CMC_kontur_poziom

Kamila Rafałko
Koordynator Opieki Szpitalnej

email: kamila.raflako@carolina.pl

tel: +48 22 355 83 33

POBYT W KLINICE

BLOK OPERACYJNY

Carolina Medical Center dysponuje jednym z najnowocześniejszych bloków operacyjnych w Europie. Cztery sale operacyjne wyposażone są w światowej klasy sprzęt, pozwalający na bezpieczne wykonywanie nawet najbardziej skomplikowanych zabiegów operacyjnych.

CMC_blok operacyjny

 

Bezpośrednio po zabiegu  Pacjent przewożony jest na salę pooperacyjną (tzw. POP), a następnie po wybudzeniu się do swojego pokoju na oddziale znajdującym się na IV piętrze.

ODDZIAŁ SZPITALNY

Pacjenci hospitalizowani są w pokojach jedno- lub dwuosobowych, bądź w pokoju VIP. Każdy pokój w Carolina Medical Center posiada łazienkę z prysznicem. Wszystkie pokoje wyposażone są w szafy zamykane na kluczyk, telewizor, bezpłatne bezprzewodowe łącze internetowe oraz system przywoławczy. Na życzenie Pacjenta dostępny jest również telefon stacjonarny.

Pokój na Oddziale Szpitalnym w Carolina Medical Center
Pokój VIP na Oddziale Szpitalnym w Carolina Medical Center

Wszystkie pokoje są codziennie dokładnie sprzątane. Jeśli zapomną Państwo zabrać do szpitala swoje kosmetyki, wystarczy zgłosić ten fakt pielęgniarce. Dostarczy ona najpotrzebniejsze przybory.

KONTAKT Z PERSONELEM

Kontakt z lekarzem

Obchody i konsultacje lekarskie odbywają się dwa razy dziennie (rano i wieczorem) oraz w razie potrzeby. Pacjent podczas obchodu ma możliwość wyjaśnienia wszystkich swoich wątpliwości. Może również w każdej chwili  skontaktować się z lekarzem dyżurującym.

Przywołanie pielęgniarki

W każdym pokoju znajduje się sygnalizator systemu przywoływania, za pomocą którego można wezwać pielęgniarkę.

ŻYWIENIE

Posiłki
Podczas pobytu w szpitalu gwarantujemy Pacjentom pełne wyżywienie. Uwzględniamy wszelkie zalecenia lekarskie dotyczące diety Pacjenta, a w miarę możliwości także jego preferencje żywieniowe wynikające z tradycji czy religii. Zapewniamy możliwość wyboru posiłków z menu*.

Godziny posiłków:
śniadanie – 8.00
obiad – 13.00
kolacja – 18.00

Osoby towarzyszące także mogą  skorzystać z wyżywienia w szpitalu. Posiłki można zamówić i opłacić podczas spotkania z Koordynatorem Opieki Szpitalnej lub w czasie pobytu w szpitalu.

Pacjenci przybywający na oddział po godz. 18.00 proszeni są o wcześniejsze poinformowanie Koordynatora o konieczności przygotowania dla nich kolacji.

* Pacjenci przyjęci do szpitala w ramach kontraktu z NFZ nie mają możliwości wyboru posiłku z menu.

Restauracja

Restauracja zlokalizowana jest na 1. piętrze. Otwarta jest zarówno dla Pacjentów, jak i osób towarzyszących.  Restauracyjne menu jest przygotowane zgodnie z zaleceniami lekarskimi.

Restauracja otwarta jest w godzinach 8.00-18.00 (pn. – pt.).

Na terenie Carolina Medical Center znajdują się także automaty z zimnymi i ciepłymi napojami oraz ze słodyczami.

ODWIEDZINY

Oddział szpitalny jest otwarty dla bliskich Pacjenta w godzinach 8.00 – 22.00. Osoby odwiedzające proszone są o pozostawienie odzieży wierzchniej w szatni zlokalizowanej na parterze budynku.

Do dyspozycji Pacjenta oraz osób odwiedzających jest bezpłatny parking.

POBYT Z DZIECKIEM W SZPITALU

Aby umilić dziecku hospitalizację i zminimalizować dyskomfort wynikający z pobytu dziecka w szpitalu wskazana jest obecność w szpitalu rodzica lub innej bliskiej osoby. Osoba towarzysząca może pozostać z dzieckiem w tym samym pokoju, wykupując leżankę lub łóżko. Istnieje także możliwość zamówienia posiłków.

BADANIA SATYSFAKCJI PACJENTA

W trosce o utrzymanie najwyższych standardów leczenia i obsługi w ostatnim dniu pobytu w klinice prosimy Pacjentów  o wypełnienie ankiety satysfakcji. Można w niej wskazać obszary działań naszej kliniki, które zdaniem Pacjenta wymagają poprawy lub też są w pełni satysfakcjonujące. Wszystkie ankiety  są przez nas wnikliwie analizowane. Na ich podstawie przeprowadzane są zmiany w funkcjonowaniu szpitala, dlatego każda wypełniona ankieta jest dla nas niezwykle ważnym źródłem informacji.

WYPIS ZE SZPITALA

Dokładamy wszelkich starań, aby Pacjent mógł opuścić szpital tak szybko, jak to jest możliwe. Dokładny termin wypisu uzgadniany jest indywidualnie w porozumieniu z lekarzem prowadzącym. W uzasadnionych przypadkach pobyt może zostać prze­dłużony.

Opuszczając szpital otrzymają Państwo „Kartę informacyjną leczenia szpitalnego”, zawierającą najważniejsze dane dotyczące terapii, wskazania w zakresie dalszego leczenia, trybu życia i diety. Znajdą w niej Państwo także m.in. terminy wizyt kontrolnych i zmian opatrunków oraz zalecane leki. Dodatkowo, Pacjenci mogą otrzymać np.: recepty, skierowania na badania laboratoryjne i diagnostyczne oraz skierowanie na rehabilitację

W celu otrzymania dokumentacji medycznej należy złożyć „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Składanie wniosków oraz odbiór dokumentów odbywa się w Recepcji na parterze. Dokumentację można odebrać w terminie 14 dni od złożenia wniosku. O możliwości odbioru dokumentów Pacjent zostanie poinformowany telefonicznie.

REHABILITACJA

Po operacji większość Pacjentów powinna odbyć rehabilitację, która przyspieszy powrót do sprawności. O terminie rozpoczęcia i intensywności zajęć z fizjoterapeutą decyduje lekarz prowadzący. Pierwsze spotkanie z fizjoterapeutą ma miejsce jeszcze podczas pobytu Pacjenta na oddziale szpitalnym. Na kolejne rehabilitacje należy umówić się dzwoniąc na infolinię pod numer 22 35 58 200 lub w Recepcji Rehabilitacyjnej na 1. piętrze, gdzie można zapoznać się z cenami zajęć.   

W zajęciach z rehabilitacji można wziąć udział jedynie na podstawie skierowania. Dowiedz się więcej o rehabilitacji. Pacjenci mają również możliwość odbycia pobytu rehabilitacyjnego. Dzięki codziennej indywidualnej terapii oraz współpracy ortopedów i fizjoterapeutów można zmniejszyć dolegliwości bólowe, przywrócić funkcje motoryczne oraz poprawić komfort życia. Dowiedz się więcej o pobycie rehabilitacyjnym.

PRAWA PACJENTA

Dbamy o poszanowanie praw naszych Pacjentów. Na www.carolina.pl oraz w każdym pokoju znajduje się Karta Praw i Obowiązków Pacjenta. Jest to spis zobowiązań personelu oraz administracji szpitala wobec Pacjenta.

Informacji o stanie zdrowia Pacjenta może udzielić jedynie lekarz. Informacje przekazywane są tylko Pacjentowi oraz osobom wskazanym przez Pacjenta. O stanie zdrowia dziecka informowani są jego rodzice/opiekunowie prawni.

Nie udzielamy telefonicznych oraz e-mailowych informacji o stanie zdrowia osób leczonych w Carolina Medical Center.

RZECZNIK PRAW PACJENTA – Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

Możliwości kontaktu:
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 – 190 – 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych);
pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00.

Sekretariat:

  • tel.: (22) 532 – 82 – 50
  • fax.: (22) 532 – 82 – 30
  • kancelaria@rpp.gov.pl

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

Przyjęcia interesantów w Biurze:

  • Poniedziałek, 9.00-18.00;
  • Wtorek, 9.00-15.00;
  • Środa, 9.00-15.00;
  • Czwartek, 9.00-15.00;
  • Piątek, 9.00-15.00.

NASI PARTNERZY