Pacjent ubezpieczony

Szpital Carolina i Optimum podpisał umowy o płatnościach bezpośrednich z wieloma ubezpieczycielami zagranicznymi.

Oznacza to, że Pacjenci posiadający ubezpieczenie w tych firmach są przyjmowani bezgotówkowo, a faktury wysyłane są przez nas do ubezpieczyciela i przez niego opłacane w zakresie, który został określony z Pacjentem w umowie ubezpieczenia.

Firmy ubezpieczeniowe, z którymi współpracujemy:

Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony
Pacjent ubezpieczony

Jeżeli Pacjent posiada polisę w firmie ubezpieczeniowej innej niż wyżej wymieniona również może rozliczać się bezgotówkowo w Szpitalu Carolina i Optimum. Warunkiem koniecznym do spełnienia w takim przypadku jest przed wykonaniem usługi przesłanie przez daną firmę ubezpieczeniową gwarancji płatności.

Karta EHIC

Pacjenci posiadający państwowe ubezpieczenie zdrowotne w dowolnym kraju Unii Europejskiej, którego potwierdzeniem jest karta EHIC (European Health Insurance Card), mogą starać się o zwrot kosztów leczenia po powrocie do swojego kraju po uregulowaniu należności z prywatną placówką medyczną. Zasady zwrotu kosztów określa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/24/UE z dnia 9 marca 2011 r. w sprawie stosowania praw pacjentów w transgranicznej opiece zdrowotnej (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?qid=1431961837669&uri=CELEX:32011L0024). Więcej informacji o karcie EHIC można znaleźć tu: https://www.schengenvisainfo.com/europe-health-insurance/ehic/.

Warto również zapoznać się z broszurą „Co musisz wiedzieć przed wyjazdem”:

Co musisz wiedzieć przed wyjazdem – broszura

Więcej informacji o współpracy z Med4EU: https://med4eu.co.uk/

Wizyta w klinice krok po kroku

  1. Umówienie wizyty
    W celu umówienia się na wizytę lekarską należy zadzwonić do kliniki pod numer: 22 355 82 00. Prosimy poinformować telefonistkę o posiadanym ubezpieczeniu.
  2. Konsultacja
    Przed udaniem się do gabinetu należy zarejestrować się w recepcji. Pacjent zostanie poproszony o podanie swoich danych osobowych oraz kontaktowych, ze szczególnym uwzględnieniem adresu e-mail, który w znacznym stopniu ułatwi kontakt między Pacjentem, a szpitalami. Specjalista ds. Obsługi Pacjenta poprosi o dowód ubezpieczenia, który jest zobowiązany skopiować. Pacjent otrzyma również dokumenty do podpisu: Oświadczenie o udostępnieniu dokumentacji medycznej oraz Oświadczenie ubezpieczonego. Podpisanie tych dokumentów jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia procedury rozliczeń bezgotówkowych. W przypadku odmowy złożenia podpisu na jednym z wcześniej wymienionych dokumentów, Pacjent będzie zobowiązany do pokrycia kosztów leczenia we własnym zakresie. Po spełnieniu wymogów formalnych Pacjent zostanie zaproszony do gabinetu na wizytę, a faktury za usługi zostaną wysłane bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.
  3.  Badania diagnostyczne
    Jeżeli w czasie konsultacji lekarz uzna, że Pacjent powinien poddać się badaniom diagnostycznym, wystawi odpowiednie skierowanie i poprosi Pacjenta o przejście do Centrum Diagnostyki Obrazowej znajdujące się na parterze. Specjalista ds. Obsługi Pacjenta zaproponuje badanie w dogodnym terminie, nie pobierając płatności od Pacjenta. Faktury za usługi zostaną wysłane bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.
  4. Zabieg operacyjny – planowany
    Uwaga! Firmy ubezpieczeniowe pokrywają koszty zabiegów na podstawie wystawionej wcześniej promesy! Podczas konsultacji lekarz omówi stan zdrowia Pacjenta, poinformuje o metodach leczenia i ewentualnym ryzyku związanym z leczeniem. Jeśli Pacjent zdecyduje się na wykonanie operacji, lekarz wystawi skierowanie. W celu ustalenia szczegółów przyjęcia na oddział, zasad pobytu w szpitalu i ustalenia terminu operacji, Pacjent uda się do Koordynatora Opieki Szpitalnej, który poinformuje również jakie badania laboratoryjne i diagnostyczne wymagane są przed operacją oraz kiedy może umówić Pacjenta na konsultacje u internisty i anestezjologa. Na podstawie skierowania Analityk Finansowy przygotuje kosztorys, który zostanie wysłany do ubezpieczyciela z prośbą o gwarancję płatności. Po otrzymaniu gwarancji ustalone terminy zostaną potwierdzone, o czym Koordynator Opieki Szpitalnej poinformuje Pacjenta. Płatność za zabieg nie zostanie pobrana od Pacjenta, faktura zostanie wysłana bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.
  5. Zabieg operacyjny – CITO
    W przypadku, gdy zabieg operacyjny należy wykonać natychmiast (wypadek, nagły uraz), Pacjent posiadający ubezpieczenie w jednej z w/w firm zostanie przyjęty bezgotówkowo pod warunkiem, że podpisze Zobowiązanie do zapłaty. Dokument ten gwarantuje pokrycie kosztów leczenia przez Pacjenta tylko wtedy, gdy firma ubezpieczeniowa odmówi płatności. Faktura za zabieg operacyjny w pierwszej kolejności zostanie wysłana do firmy ubezpieczeniowej.
  6. Końcowe rozliczenie
    W niektórych przypadkach indywidualna umowa Pacjenta z ubezpieczycielem określa współpłatność (rachunki za leczenie są tylko w części pokrywane przez ubezpieczyciela) lub kwotę aktywującą ubezpieczenie (Pacjent musi sam ponieść określone w umowie koszty przed aktywacją ubezpieczenia), w związku z czym może zaistnieć konieczność pokrycia przez Pacjenta części zobowiązania za wykonane świadczenia medyczne. Klinika jest o tym informowana przez ubezpieczyciela w momencie otrzymania płatności za usługi. Specjalista ds. Współpracy z Firmami Ubezpieczeniowymi wysyła do Pacjenta prośbę o dopłacenie brakującej kwoty.

Kontakt

Sylwia Svetlana Kos

svetlana.kos@carolina.pl
tel. +48 22 355 84 47
Mobile: +48 885 310 016
WhatsApp: +48 885 310 016

Zdjęcie z opisem

Julia Skłodowska

julia.sklodowska@carolina.pl
tel. +48 22 355 83 21
Mobile: +48 887 800 098
WhatsApp: +48 887 800 098

Zdjęcie z opisem